In verband met het coronavirus is Grip gesloten tot 6 april.

Op deze pagina houden wij u op de hoogte van het beleid van de Profila Zorggroep omtrent het coronavirus (COVID-19).

Sinds eind februari is het Coronavirus in Nederland, en het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij de Profila Zorggroep is tot nu toe nog geen sprake van besmetting met het Corona-virus. Bij de Profila Zorggroep (waarvan Profila Zorg, EBC Zorg en stichting ‘Grip op je leven’ deel uitmaken) volgen wij de richtlijnen van het RIVM en de GGD rondom het Coronavirus om onze cliënten zo goed mogelijk te beschermen. Als zorgorganisatie zijn wij altijd al alert op hygiëne, maar nu hebben wij een aantal extra maatregelen genomen om het risico op coronabesmetting zoveel mogelijk te beperken. Onze medewerkers weten wanneer ze actie moeten ondernemen als een bewoner symptomen heeft of als ze zelf symptomen vertonen. Wij volgen daarin het advies van het RIVM.

Wij adviseren onze bezoekers, deelnemers en medewerkers om de volgende maatregelen te nemen:

• Bij verkoudheid en/of hoesten: thuisblijven! (ook als er geen sprake is van koorts)
  • Geen handen schudden, wij begroeten elkaar graag met een glimlach.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Nies, als dit mogelijk is, in de binnenkant van je elleboog.
  • Was regelmatig je handen met water en vloeibare zeep.
  • Gebruik geen handdoeken, maar papieren doekjes om je handen te drogen.

Bijeenkomsten en trainingen

Vanuit de Profila Zorggroep gelasten we meetingen en bijeenkomsten met meer dan 25 personen af (denk aan trainingen en mini-events). Voorlopig gelden deze maatregelen voor de komende drie weken (tot en met 3 april).

Update dinsdag 17 maart: brief vanuit het bestuur van de Profila Zorggroep (maar let op: voor Grip gelden uitzonderingen)

Update vrijdag 27 maart: brief vanuit het bestuur van de Profila Zorggroep (maar let op: voor Grip gelden uitzonderingen bijvoorbeeld voor dagbesteding)